Waarom verandert mijn SLA?
Om al onze klanten een eenduidige, proactieve en zeer hoge standaard van service en veiligheid te garanderen die past bij de huidige én toekomstige eisen. Een basisniveau volstaat niet meer; elke klant verdient de beste bescherming.
Wat zijn de belangrijkste voordelen van het nieuwe Premium SLA?
De grootste voordelen zijn de nieuwe, harde garanties op oplostijden (binnen 4 uur) en veel snellere reactietijden (binnen 1 uur). Daarnaast zijn reguliere support, de backup-dienst en een uitgebreid beveiligingspakket nu standaard inbegrepen.
Wat gebeurt er met mijn oude contract (Basiq/Supreme)?
Je huidige contract wordt per 1 januari 2026 automatisch en kosteloos omgezet naar het nieuwe Premium SLA. Je hoeft hier zelf niets voor te doen.
Ik heb geen 24/7 service nodig, Basiq was voor mij prima. Waarom moet ik over?
Het Basiq SLA was gericht op reactieve support tijdens kantooruren. De realiteit is dat dreigingen 24/7 continu zijn; een hacker is niet alleen tijdens kantoortijden actief. Jouw data en beschikbaarheid vereisen dag en nacht proactieve monitoring, updates en verdediging. Een 'light' SLA is simpelweg niet meer verantwoord in het huidige digitale landschap.
Mijn maandbedrag verandert. Hoe is de nieuwe prijs opgebouwd?
De nieuwe prijs van € 99,95 voor bestaande relaties is een all-in tarief voor een significant uitgebreider pakket aan diensten en garanties. De voorheen losse Backup dienst (€ 16,60) is nu volledig geïntegreerd en ook de jaarlijkse prijsindexatie voor 2026 is al in dit tarief verwerkt.
Waarom gaat de backup retentie van 5 naar 21 dagen?
Dit is een essentiële upgrade om te kunnen voldoen aan onze wettelijke zorgplicht. De oude termijn (5 dagen) beschermde je alleen tegen acute, direct opgemerkte problemen. Serieuze problemen zoals sluimerende ransomware of silent data corruptie komen vaak pas na langere tijd aan het licht. Met de nieuwe standaard van 21 dagen garanderen we een volwaardig vangnet tegen dit soort vertraagde ontdekkingen.
Kan ik niet gewoon terug naar de oude retentie om kosten te besparen?
Technisch is het mogelijk, maar de oude termijn is onvoldoende en beschermt je uitsluitend tegen zeer acute problemen. De nieuwe standaard van 21 dagen is ontworpen om jou te beschermen tegen de meest realistische en sluimerende risico’s. Indien gewenst, kan de retentieperiode teruggeschaald worden naar minimaal 7 dagen.
Related Articles
Domeinen overzetten naar LinQhost
Je kunt eenvoudig je domeinnamen overzetten naar LinQhost! Of het nu gaat om een .nl, .com, .de, .eu, .net, .nu, of een andere extensie, we helpen je graag met de verhuizing. Vaak kunnen we de domeinverhuizing zelfs gratis voor je regelen. Een groot ...
Hulp bij de migratie van jouw website naar een nieuwe server
Ja, we helpen je graag met het migreren van je WordPress website naar een nieuwe server. We begrijpen dat elke situatie uniek is, dus we zoeken altijd naar de beste oplossing die past bij jouw specifieke behoeften en wensen. Onze experts begeleiden ...
Het managed hosting back-up beleid van LinQhost
Bij LinQhost begrijpen we hoe belangrijk het is om altijd een recente back-up van je website of applicatie beschikbaar te hebben. Daarom maken we dagelijks meerdere back-ups van al jouw gegevens. Zo ben je ervan verzekerd dat je altijd kunt ...
Je applicatie of website migreren met LinQhost
Onze deskundige medewerkers zorgen ervoor dat jouw applicatie snel en veilig wordt gemigreerd naar ons High Performance Webhosting (HPW) platform. Met onze jarenlange ervaring in het migreren van websites en applicaties, weten we precies waar we op ...
Maken jullie ook websites
Daar kunnen we heel kort in zijn; dat doen wij niet. Wij zijn een 100% hostingbedrijf en houden van focus. LinQhost verbindt graag bedrijven met elkaar en heeft een uitgebreid netwerk van diverse ontwikkelaars in Nederland. Neem eens contact op met ...