Domein toevoegen aan spamfilter
Sinds kort is het voor jou als klant van LinQhost mogelijk om zelf je spamfilter te beheren. Je kunt dus zelf domeinen aanmelden op het spamfilter, e-mailberichten uit quarantine halen en natuurlijk zelf een eigen whitelist/blacklist instellen.
Domein aanmelden op het spamfilter
Om een nieuw domein aan te melden op het spamfilter moet je inloggen met de logingegevens zoals je die van ons hebt ontvangen. je kunt deze inlognaam herkennen aan het “
SE“-voorvoegsel, bijvoorbeeld “SE10”. Inloggen kan via de website
http://www.spamlogin.com:
Als je bent ingelogd ga je naar “Add domain” waar je het gewenste domein in kan vullen:
Klik op “Continue” en stel de “Destination route” in. Dit is de hostnaam of IP-adres van de mailserver waar de e-mail uiteindelijk moet binnenkomen:
Klik vervolgens op “Add” om de instellingen op te slaan. Het domein is nu aangemeld bij het spamfilter. In de volgende stap zullen we het gebruik van de spamfilter activeren.
DNS aanpassen
Om het spamfilter te activeren voor jouw domein, moet je de “MX-records” van het domein aan te passen. Hiervoor moet je de volgende MX-records gebruiken:
Naam | Type | Prioriteit | Inhoud |
---|
(leeg) óf @ | MX | 10 | mailgw1.linqhost.net |
(leeg) óf @ | MX | 20 | mailgw2.linqhost.net |
Jou domein zal dus twee aparte MX-records krijgen zoals hierboven staat aangegeven. Zodra de DNS-aanpassing actief is wordt je e-mail gefilterd door het spamfilter.
Related Articles
Verlengings-e-mails van ICANN: Wat te doen
Heb je een e-mail ontvangen van ICANN over het verlopen van je domein? Geen paniek! ICANN stuurt deze berichten naar houders van .com-domeinen als herinnering. Maar wat betekenen deze e-mails precies en wat moet je doen? We leggen het je hier uit. ...
DKIM: Instellen op Plesk
E-mails die verzonden worden vanaf je Plesk server(s) worden betrouwbaar gezien wanneer deze voorzien is van DKIM. Wij vertellen je in deze blog: hoe je op je Plesk server DKIM aan kunt zetten dit op de gewenste Plesk pakketten kunt instellen de DKIM ...
E-mailadres Verificatie Verplicht voor Domeinnamen
Vanaf 1 september 2014 is het verplicht om het e-mailadres van de eigenaar van een domeinnaam te verifiëren. Dit is een nieuwe regel van de ICANN, de organisatie die verantwoordelijk is voor domeinnaambeheer. Het is dus belangrijk dat het opgegeven ...
Mail instellen
E-mail instellen Jouw e-mail kan alleen mails ontvangen en versturen als je de juiste gegevens hebt ingevoerd bij de e-mail instellingen. Zonder de juiste informatie is het lastig om jouw e-mail te gebruiken. Daarom geven wij je graag de juiste ...
Domein verhuizen: een domein token of EPP code aanvragen
Ben je van plan om je domein te verhuizen? Dan heb je een domein token of EPP-code nodig om de verhuizing soepel te laten verlopen. In deze blog leggen we uit hoe je deze code eenvoudig kunt aanvragen, zodat je verhuizing zonder problemen verloopt. ...