E-mail werkt niet in Outlook 2016
Heb je problemen met het instellen van je e-mail in Outlook 2016? Je bent niet de enige! We horen regelmatig van klanten dat hun e-mail niet goed werkt in deze versie van Outlook. Na wat onderzoek hebben we ontdekt dat het probleem vaak ligt bij een specifieke instelling in Outlook.
De oplossing: "Root folder path" invullen
Het probleem komt doordat een belangrijke optie bij de geavanceerde instellingen van je e-mailaccount niet automatisch is ingevuld. In Outlook 2016 moet je bij de geavanceerde instellingen de optie "Root folder path" (in het Nederlands: "Pad van de hoofdmap") invullen. Standaard blijft dit veld leeg, maar om je e-mail correct te laten werken, moet je hier het woord "Inbox" invullen.
Zodra je dit hebt gedaan, zou je e-mail weer zonder problemen moeten werken.
Stap-voor-stap uitleg
Om je te helpen, geven we je hieronder een simpele handleiding:
- Open Outlook 2016 en ga naar de Accountinstellingen.
- Selecteer het e-mailaccount dat je wilt aanpassen en klik op Wijzigen.
- Klik vervolgens op Meer instellingen.
- Ga naar het tabblad Geavanceerd.
- Zoek de optie "Root folder path" of "Pad van de hoofdmap".
- Vul hier "Inbox" in.
- Klik op OK en daarna op Voltooien om je wijzigingen op te slaan.
Nu zou je e-mail weer naar behoren moeten werken. Mocht je toch nog problemen ondervinden, neem dan gerust contact met ons op.
Toevoegen/wijzigen van account in Outlook
Geavanceerde instellingen in Outlook
Related Articles
Mail instellen
E-mail instellen Jouw e-mail kan alleen mails ontvangen en versturen als je de juiste gegevens hebt ingevoerd bij de e-mail instellingen. Zonder de juiste informatie is het lastig om jouw e-mail te gebruiken. Daarom geven wij je graag de juiste ...
Instellen e-mail Workspace (Google) en Office 365 (Microsoft)
Aangezien elk beheerpaneel nét even anders werkt, laten wij je graag zien hoe je binnen de LinQhost Portal op de juiste manier de e-mail van G Suite (Google) en Office 365 (Microsoft) instelt. Algemeen Wanneer je gebruik gaat maken van één van de ...
Mijn verzonden e-mail wordt geweigerd
Het kan helaas gebeuren dat e-mails niet aankomen bij de ontvanger. Er zijn meerdere mogelijke oorzaken, en hier vind je de meest voorkomende problemen en oplossingen! Als je na het lezen van deze handleiding nog steeds problemen ondervindt, kun je ...
Misbruik van uitgaande e-mail voorkomen
Het kan voorkomen dat een server op een zogenaamde zwarte lijst komt te staan, vaak doordat een klant onbedoeld spam verstuurt. Dit veroorzaakt problemen voor jou en andere klanten, omdat legitieme e-mails mogelijk worden geweigerd door diensten ...
E-mail migreren met ImapSync
Bij het verhuizen van jouw website naar LinQhost is het overzetten van de websitebestanden en databases geen probleem. Wanneer het gaat om jouw e-mail wordt dit al wat lastiger. Hier volgt een stappenplan om ook jouw e-mail via imap te migreren naar ...