E-mail Instellen in Thunderbird
Het instellen van je e-mail in Mozilla Thunderbird is eenvoudig en duurt maar een paar minuten. In dit artikel leg ik je stap voor stap uit hoe je jouw e-mailadres configureert in deze populaire e-mailclient.
E-mail instellen in Mozilla Thunderbird
- Open Thunderbird en ga naar Bewerken.
- Klik op Accountinstellingen.
- Selecteer Toevoegen e-mailaccount.
- Vul je naam in (bijvoorbeeld: Jan de Vries).
- Vul je volledige e-mailadres in.
- Voer het wachtwoord in dat bij je e-mailaccount hoort.
- Klik op Doorgaan.
Thunderbird gaat nu automatisch contact zoeken met de mailserver om standaardinstellingen op te halen. Je kunt kiezen tussen POP of IMAP. We raden aan om te kiezen voor IMAP als je je e-mail op meerdere apparaten wilt beheren. Klik vervolgens op Handmatige configuratie om de serverinstellingen in te stellen.
Bij de handmatige configuratie vul je de volgende gegevens in:
- Gebruikersnaam: je e-mailadres (bijv. jan@domeinnaam.nl)
- Inkomende mailserver: mail.jouwdomein.nl
- Uitgaande e-mailserver (SMTP): vul de SMTP-server van je internetprovider in (bijv. smtp.kpn.nl)
Poortinstellingen:
- Voor inkomende server (IMAP): 993 (SSL/TLS) of 143 (STARTTLS)
- Voor uitgaande server (SMTP): vul de poort in die jouw provider gebruikt. Als dat problemen geeft, gebruik dan onze uitgaande mailserver: mail.jouwdomein.nl, poort 587.
Testen en voltooien
Klik op Opnieuw testen om te controleren of alles goed is ingesteld. Thunderbird controleert nu of de serverinstellingen overeenkomen met je gegevens. Als alles klopt, is je e-mailaccount nu succesvol ingesteld en kun je direct aan de slag met het ontvangen en versturen van e-mails via Thunderbird!
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over deze handleiding, laat het dan gerust weten en bel ons!
Related Articles
Mail instellen
E-mail instellen Jouw e-mail kan alleen mails ontvangen en versturen als je de juiste gegevens hebt ingevoerd bij de e-mail instellingen. Zonder de juiste informatie is het lastig om jouw e-mail te gebruiken. Daarom geven wij je graag de juiste ...
E-mail Instellen in Windows LiveMail
Het instellen van je e-mail in Windows LiveMail is meestal een kwestie van een paar eenvoudige stappen. Maar voor degenen die hulp nodig hebben, biedt deze handleiding een duidelijke stap-voor-stap uitleg om je e-mailadres snel en makkelijk te ...
E-mail werkt niet in Outlook 2016
Heb je problemen met het instellen van je e-mail in Outlook 2016? Je bent niet de enige! We horen regelmatig van klanten dat hun e-mail niet goed werkt in deze versie van Outlook. Na wat onderzoek hebben we ontdekt dat het probleem vaak ligt bij een ...
DKIM: Instellen op Plesk
E-mails die verzonden worden vanaf je Plesk server(s) worden betrouwbaar gezien wanneer deze voorzien is van DKIM. Wij vertellen je in deze blog: hoe je op je Plesk server DKIM aan kunt zetten dit op de gewenste Plesk pakketten kunt instellen de DKIM ...
E-mail migreren met ImapSync
Bij het verhuizen van jouw website naar LinQhost is het overzetten van de websitebestanden en databases geen probleem. Wanneer het gaat om jouw e-mail wordt dit al wat lastiger. Hier volgt een stappenplan om ook jouw e-mail via imap te migreren naar ...