Hosts file aanpassen in Windows 10

Hosts file aanpassen in Windows 10

Een vraag die wij regelmatig krijgen van onze klanten is: “Hoe kunnen wij onze website alvast testen; onze website draait nu nog bij een ander internetbedrijf”. Als jouw website op een server van Linqhost staat, maar waarvan de domeinnaam nog niet naar onze servers verwijst, en deze wilt bekijken/testen kun je het zgn. hosts bestand aanpassen. Op deze manier beïnvloedt je de manier waarop jouw computer jouw domeinnaam benadert.

Algemeen

Jouw PC zal bij het benaderen van een domeinnaam altijd zoeken naar de lokatie waarnaartoe deze verwijst op het internet. Dit gebeurt met behulp van DNS instellingen. Bij jouw ISP is de locatie van jouw domeinnaam bekend. Zodra je deze domeinnaam oproept zal de DNS van jouw ISP deze doorverwijzen naar de juiste locatie.

In dit artikel leggen wij je precies uit hoe je het hosts file op Windows 10 moet aanpassen zodat je jouw website bezoekt zonder tussenkomst van een DNS server.

Hosts file in Windows 10

Start Windows Kladblok als Administrator



Open het hosts bestand in C:\Windows\System32\drivers\etc. Indien u dit bestand niet ziet staan, dan wijzig je rechtsonder de tekstdocumenten naar alle bestanden.

 

In het hosts bestand voeg je de volgende regel toe. Waarbij u uwdomeinnaam.nl moet vervangen door jouw eigen domeinnnaam en 5.178.113.39 door het IP-adres van de Linqhost server waar jouw website op staat.



Hierna slaat je de wijziging op in het hosts bestand en zal de wijziging direct actief zijn.
Herstart jouw webbrowser. Bij het openen van de website in jouw browser zal jouw website vanaf onze server worden geladen.
Let er wel op dat je deze wijziging ongedaan maakt zodra je klaar bent met het testen van jouw website.


    • Related Articles

    • E-mail Instellen in Windows LiveMail

      Het instellen van je e-mail in Windows LiveMail is meestal een kwestie van een paar eenvoudige stappen. Maar voor degenen die hulp nodig hebben, biedt deze handleiding een duidelijke stap-voor-stap uitleg om je e-mailadres snel en makkelijk te ...
    • E-mail werkt niet in Outlook 2016

      Heb je problemen met het instellen van je e-mail in Outlook 2016? Je bent niet de enige! We horen regelmatig van klanten dat hun e-mail niet goed werkt in deze versie van Outlook. Na wat onderzoek hebben we ontdekt dat het probleem vaak ligt bij een ...
    • Domein toevoegen aan spamfilter

      Sinds kort is het voor jou als klant van LinQhost mogelijk om zelf je spamfilter te beheren. Je kunt dus zelf domeinen aanmelden op het spamfilter, e-mailberichten uit quarantine halen en natuurlijk zelf een eigen whitelist/blacklist instellen. ...
    • E-mail migreren via IMAP met ImapSync

      Het verhuizen van je website naar LinQhost is eenvoudig, maar het migreren van je e-mail kan wat ingewikkelder zijn. Gelukkig kun je met ImapSync je e-mails eenvoudig overzetten naar je nieuwe mailomgeving bij LinQhost. In deze handleiding leggen we ...
    • Bestandsoverdracht met rsync

      Heb je meerdere servers? Dan kan het voorkomen dat je bestanden wilt kopiëren van de ene server naar de andere server. Om dit goed te doen nemen wij de tool rsync in gebruik. Wij leggen je graag uit hoe je dit kunt gebruiken om bestanden te kopiëren. ...