E-mail instellen
Jouw e-mail kan alleen mails ontvangen en versturen als je de juiste gegevens hebt ingevoerd bij de e-mail instellingen. Zonder de juiste informatie is het lastig om jouw e-mail te gebruiken. Daarom geven wij je graag de juiste informatie voor het instellen van je email.
Welk email programma u gebruikt doet er toe
Helaas hebben alle e-mailprogramma’s andere gegevens nodig als het gaat om e-mail instellingen. Elk programma vraagt om zijn eigen specifieke gegevens om mails te ontvangen en versturen. Maak je gebruik van Mozilla Thunderbird, Apple Mail of Microsoft Outlook? Dan hebben wij een handig
stappenplan om jouw e-mail weer werkend te krijgen.
Server instellingen voor inkomende mail
Je maakt gebruik van POP3 of IMAP. Het gebruik hiervan kan effect hebben op de gegevens die jij invult voor je email instellingen. Wanneer jij gebruik maakt van POP3 dan wordt doorgaans de e-mail opgehaald uit jouw postvak en geplaatst op het apparaat waarop je op dat moment de mail leest. In het geval van IMAP blijven e-mails op de server staan, waardoor ze op meerdere apparaten gelezen kunnen worden. Wanneer je dit type account gebruikt is het raadzaam om periodiek uw e-mail op te schonen. Deze e-mails maken namelijk deel uit van de schijfruimte die je op jouw hostingpakket tot je beschikking heeft. Denk hierbij ook aan het regelmatig legen van je prullenbak.
De serverinstellingen voor jouw email zijn:
Servertype: POP3 (poort110) of IMAP (Poort 143)
Serveradres: Mail.uwdomeinnaam.ext
Server instellingen voor uitgaande mail
De server instellingen voor uitgaande mail verschilt per provider. Hieronder geven wij een overzicht van de bekendste providers en de server instellingen ervan.
Serveradres: De SMTP server van jouw internetprovider
Poortinstellingen: Standaaard (vaak is dit poort 25 of 587)
Overzicht van bekende providers en het serveradres ervan:
Provider | Serveradres | Extra informatie
|
Caiway | smtp.caiway.nl of smtp.caiway.net | Verificatie vereist –gebruik hiervoor de e- mailgegevens van Caiway |
KPN
| smtp.kpnmail.nl | Verificatie vereist – gebruik hiervoor de e-mailgegevens van KPN |
Tele2 | smtp.tele2.nl | Verificatie vereist – gebruik hiervoor de e-mailgegevens van Tele2 |
Telfort
| smtp.telfort.nl | Verificatie vereist – gebruik hiervoor de e-mailgegevens van Telfort |
Telfort Glasvezel
| smtp.telfortglasvezel.nl | erificatie vereist – gebruik hiervoor de e-mailgegevens van Telfort Glasvezel |
Vodafone
| mail.vodafonethuis.nl | Verificatie niet specifiek vereist maar is wel gewenst om limiet op te heffen |
XS4ALL
| smtp.xs4all.nl | Verificatie vereist – gebruik hiervoor de gegevens van XS4ALL |
Ziggo
| smtp.ziggo.nl | Verificatie vereist – gebruik hiervoor de gegevens van Ziggo |
Online.nl
| smtp.online.nl | Verificatie niet vereist
|
Het kan voorkomen dat je internetprovider hier niet tussen staat. In dit geval kun je contact met je provider opnemen. Wanneer je niet zeker weet wie jouw internetprovider is dan kan
deze website je daar wellicht bij helpen.
Serverinstellingen uitgaande e-mail eigen hostingpakket:
Sommige internetproviders blokkeren uitgaande e-mail. Dit los je op door de mailservers die bij jouw hostingpakket horen te gebruiken. Hiervoor gebruik je de volgende gegevens:
Serveradres:mail.uwdomeinnaam.ext
Poortinstellingen:Poort 587
Verificatie: Vereist
Email beheren bij LinQhost
Heb je een bedrijfse-mail en heb je gekozen voor
managed hosting bij LinQhost? Dan kunt je jouw email adressen beheren middels
jouw eigen control panel. Dit krijg je met jouw eigen managed high performance server meegeleverd, je bent in beheer.
Met de gegeven informatie hierboven kun je snel weer mails ontvangen en versturen. Blijf je problemen ondervinden met een email programma, dan is het aangeraden om contact op te nemen met het bedrijf achter jouw email programma. Ben je jouw wachtwoord vergeten of wil je graag met een hosting experts spreken over dit onderwerp? neem dan gerust contact met ons op!